Close
Log Ind Opret Bruger

Hvor meget har I andre taget på?

  • Avatar
    Anonym
    4 oktober 2020, 10:40

    Hej Allesammen 

    Jeg forsøger at holde øje med hvor meget jeg tager på i vægt, for selvom jeg er normalvægtig tog jeg voldsomt meget på i første graviditet. Og det var både hårdt for kroppen og meget svært at komme af med bagefter. Men jeg kan ikke huske hvornår det virkelig begyndte at sætte sig, men jeg kan mærke at jeg e begyndt at blive vildt sulten og har lyst til at spise hele tiden… 

     

    Så jeg vil høre om I vil dele hvor meget I har taget på? Og hvis I har børn i forvejen om I kan huske hvornår vægten virkelig begyndte at stige – hvis den gjorde 🙂

    Avatar
    Anonym
    4. oktober 2020 kl. 10:53

    Jeg tabte mig et eller andet sted mellem 2-4 kg helt til at starte med (ca indenfor de første 8-10 uger) og har siden taget ca 2 kg på. De 2 kg er kommet inden for de sidste ca 4 uger. Jeg er 35+2 i dag.

    Avatar
    Anonym
    4. oktober 2020 kl. 11:17

    Avatar
    Anonym
    4. oktober 2020 kl. 11:18

    vela skrev :

    Jeg tabte mig et eller andet sted mellem 2-4 kg helt til at starte med (ca indenfor de første 8-10 uger) og har siden taget ca 2 kg på. De 2 kg er kommet inden for de sidste ca 4 uger. Jeg er 35+2 i dag.

    Ja det er i er lidt andet leje end mig, men til gengæld det samme som mange af mine veninder der er endt på samlet 6-8 kg. Jeg endte derimod på hen mod 40 kg…

    4. oktober 2020 kl. 12:11

    Jeg har termin i december.

    i min første graviditet tog jeg +25 kg på og har derfor passet meget på den her gang! Sidst var den største vægtøgning mellem uge 20-30 hvor jeg nok tog over et kg på om ugenangry 

    Nu er jeg 30 Uger henne og har heldigvis kun taget 5 kg på. Så det kan godt betale sig at holde lidt igen. 

    4. oktober 2020 kl. 13:12

    Nu er jeg så en af dem der ikke ANER hvor meget jeg har taget på (8-10-15-20kg aner det ikke,og jeg er tæt på termin). For min vægt virker ikke, og hverken læge eller jordemoder går op i det. De går langt mere op i at blodtrykket og urinprøven er hvor den skal være.
    Jeg kan godt forstå at man passer på, hvis man tidligere har været gravid, og det helbredsmæssigt har haft nogle konsekvenser med for stor vægtøgning. Men det handler bare i meget større grad, om din krop har det godt under graviditeten og ikke mindst, at baby trives.

    Og så husk, I kan slet ikke sammenligne vægttab/øgning med andre. Lige så lidt som man kan sammenligne vægt generelt. Husk på at kroppe er forskellige (ligesom højde og drøjde), og der er kæmpe stor forskel på, om en graviditet betyder at kroppen har brug for at øge sine fedtdepoter eller ej. Om baby bliver 2,5kg eller 5kg ved fødslen. Om moderkagen kræver at producere meget eller mindre næring til barnets størrelse. Osv osv. 

    Det der er vigtigt til gengæld er at få rørt sig, så kroppen er stærk til fødslen (som kan sammenlignes med et marathon), og at man bare generelt er sund og rask. Og det kan man være både med +2kg og med +25kg. Så betyder det altså ikke spor om man tager 5kg eller 25kg på ! Bare så længe barnet og du har det godt.

    4. oktober 2020 kl. 13:18

    Er i uge 26 har taget næsten 9 kg på ???? sidst tog jeg 9kg på i alt. Normal af bygning, 169 og start BMI på 21 

    Avatar
    Anonym
    4. oktober 2020 kl. 15:22

    Jeg er halvvejs nu og har ikke tager noget på ift min startvægt. Men jeg tabte mig også 3 kg i de første måneder og dem har jeg så taget på nu. Men jeg tog også 20kg i min første graviditet og så vidt jeg husker tog jeg 15 af dem på inden uge 30. Det vil jeg meget gerne undgå denne gang ???? så jeg har meget mere fokus på sund mad denne gang. 

    5. oktober 2020 kl. 13:56

    Jeg er førstegangs gravid og er i uge 36 og har taget 12 kg på – alligevel sidder det kun på maven, har ikke "bulet ud" andre steder på kroppen og ingen vand i kroppen… Er normalvægtig – med BMI på 21 inden graviditet.

    5. oktober 2020 kl. 14:33

    Jeg tog 7 kg. på i alt under graviditeten med min datter. Jeg var lettere overvægtig allerede før graviditet, så hun må have gemt sig i dellerne frown
    Ej, min appetit var bare ikke særlig stor, og så havde jeg temmelig meget halsbrand i den sidste stykke tid. 

    5. oktober 2020 kl. 21:16

    Havde taget knap 10kg på 24+0 ???? Startede med en BMI på 19, så der er da lidt at løbe på, men bliver mere og mere nervøs for, hvor det ender!

    Jeg har ikke haft kvalme eller lign., så har ikke tabt mig i starten – kun taget på. 

    6. oktober 2020 kl. 13:39

    Næsten halvvejs og har taget seks kg. Jeg har spist ret usundt de første 14 uger med kvalme. Først gang tog jeg også seks på i første halvdel og cirka det samme i anden del. Så mit var ret jævnt. Men jeg var egentlig også mere fysisk aktiv i 2. og 3. del af graviditeten. Men de cirka 12 kg var væk en uge efter fødslen (det var dog en voldsom varm sommer det år – så noget af vægten dengang var nok vand). Denne gang tænker jeg at jeg skal holde mere øje særligt, når vi rammer julehyggen????

    14. oktober 2020 kl. 08:02

    Jeg tog mest på i de første 10 uger, hvor jeg døjede med madlede og derfor spiste konstant for at holde kvalmen fra døren.. Der tog jeg 6,5 kg på og fra uge 10 til 23 har jeg taget 3 kg på. Så indtil videre + 9,5 kg. 
    OBS, jeg venter tvillinger, det kan nok have lidt at sige, selvom jeg tvivler, da det meste kom på i starten.. 

    Viser 13 indlæg - 1 til 13 (af 13 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.