Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Januarmødre <3

03.juli 2019 kl. 18:58
Luk
Medlem siden 25-04-2014
03-07-2019 18:58
Luk
Medlem siden 25-04-2014
Godt skrevet
2

Nu er vi ved at være omkring eller har nyligt passeret NF-tid og gået ind i 2. trimester. 😍

Hvordan går det med jer?

• Kan man se maven.
  • Har I fortalt om graviditeten.
  • Hvordan er NF gået og var det første scanning?

Fortæl fortæl fortæl !!! frown

Jeg synes kvalmen, som jeg har været meget plaget af er aftaget lidt, har dog en hel del stadig. Jeg har meget mave og har svært ved at skjule den. Fortæller først om graviditeten efter NF på fredag. Da vi har en datter i forvejen har vi gerne ville være fuldstændig på den sikre side ift. abortrisiko og risikovurdering inden hun eller andre fik noget af vide. NF bliver 2. scanning, vi var hos lilleliv i uge 8+3.

Anmeld
Svar
Lilypie Fifth Birthday tickers Lilypie Maternity tickers
Godt skrevet
2
03.juli 2019 kl. 19:09
Luk
Medlem siden 13-08-2015
4 startede debatter
218 skrevne indlæg
03-07-2019 19:09
Luk
Medlem siden 13-08-2015
4 startede debatter
218 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
Honningbrumbasse skrev :

Nu er vi ved at være omkring eller har nyligt passeret NF-tid og gået ind i 2. trimester. 😍

Hvordan går det med jer?

• Kan man se maven.

Jeg synes kvalmen, som jeg har været meget plaget af er aftaget lidt, har dog en hel del stadig. Jeg har meget mave og har svært ved at skjule den. Fortæller først om graviditeten efter NF på fredag. Da vi har en datter i forvejen har vi gerne ville være fuldstændig på den sikre side ift. abortrisiko og risikovurdering inden hun eller andre fik noget af vide. NF bliver 2. scanning, vi var hos lilleliv i uge 8+3.

Her går det godt!
Min kvalme er på vej på tilbagetog, og jeg kaster ikke længere op hver dag surpriseKun ca hver anden ;)

Jeg fortalte ret tidligt alle om graviditeten. - Min datter (som bliver 5 i morgen) blev ret så bekymret fordi jeg kastede op hele tiden, så jeg synes det var bedre hun fik det at vide. Og så fik resten af verden det jo også at vide. 
Jeg er lige startet på nyt job her første juni, og vidste ikke jeg var gravid til jobsamtalen.. De har dog taget pænt da jeg fortalte det, da jeg startede. 
NF gik godt! En sund, rask og meget livlig lille baby der havde svært ved at ligge stille længe nok til at blive målt <3 Blev sat 5 dage tilbage, men det passer også med at jeg først testede rigtig positiv 4+5, og at baby blev målt til at være 5+5 da jeg blev scannet 6+4. 
Min mave har ikke ændret sig endnu, men jeg er også så tyk at jeg har set smågravid ud det sidste års tid kiss Så jeg regner med at der lige går lidt længere før det er baby der fylder <3

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
03.juli 2019 kl. 21:21
Luk
Medlem siden 15-04-2018
3 skrevne indlæg
03-07-2019 21:21
Luk
Medlem siden 15-04-2018
3 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg har været heldig i min graviditet og har kun haft kvalme fra uge 6-9. Og jeg har ikke kastet op. Så jeg kan ikke klage. Det er min første graviditet og det er først nu man kan begynde at se lidt mave. 

Jeg skal først til NF d. 15 juli når jeg er 13+0. Men jeg har allerede været til tidlig scanning 7+1 for at se hjerteblink og igen igår da jeg var 11+1 som en slags tryghedsscanning. Min graviditet har ladet sig vente på sig og vi har været igennem fertilitetsbehandling men med naturlig graviditet i en pause 😊 Så jeg har været ekstra bekymret end andre måske oplever. 😊 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
04.juli 2019 kl. 18:51
Luk
Medlem siden 02-05-2019
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
04-07-2019 18:51
Luk
Medlem siden 02-05-2019
1 startede debatter
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har termin 11 januar. NF gik rigtig godt og lille blob (bliver han/hun kaldt herhjemme) kunne ikk ligge stille til at blive målt 😂😂 

jeg har været rigtig heldig! Jeg har hverken haft kvalme, kastet op eller noget andet. Jeg har været træt og meget sulten 👏🏻 Babybulen er ret tydelig allerede ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
08.juli 2019 kl. 16:45
Luk
Medlem siden 07-07-2015
6 startede debatter
134 skrevne indlæg
08-07-2019 16:45
Luk
Medlem siden 07-07-2015
6 startede debatter
134 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg skal til nakkefoldsscanning i næste uge, når jeg er 13+0. Det bliver godt når det er overstået. Vi har været i fertilitetsbehandling i rigtig lang tid. Blev naturlig gravid i 2017, men babyen var desværre død til nakkefoldsscanningen.

Har været til tiltryghedsscanning i dag, hvor vi så en meget livlig baby. Jordmoderen sagde at alt så rigtig fint ud.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
08.juli 2019 kl. 19:21
Luk
Medlem siden 01-02-2019
5 startede debatter
75 skrevne indlæg
08-07-2019 19:21
Luk
Medlem siden 01-02-2019
5 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hej!

Hyggelig tråd!

Her går det også godt. Vi er 13+3 i dag og jeg kan stort set intet se på maven. Jeg føler mig en smule oppustet, men det er det. Jeg glæder mig til at få en lille babybule. Jeg er førstegangsgravid, så det er nok derfor :-)

Vi var til NF sidste mandag, hvor jeg blev sat til den 10. Jan, jeg havde selv regnet med den 12. Der var en livlig lille én og vi fik nogle dejlige tal! Det var ikke den første scanning, da vi havde betalt os til at se hjerteblink før NF.

Efter NF har vi fortalt det til min side af familien samt veninder. Farens side får det at vide i weekenden, da de ikke er fra DK og vi gerne vil fortælle det ansigt til ansigt. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
08.juli 2019 kl. 20:17
Luk
Medlem siden 23-04-2016
7 startede debatter
104 skrevne indlæg
08-07-2019 20:17
Luk
Medlem siden 23-04-2016
7 startede debatter
104 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hyggelig tråd frown

Her synes jeg ikke kvalmen er blevet bedre. Kaster heldigvis slet ikke op. Vi har været til tryghedsscanning i uge 9, hvor alt så fint ud. NF er på fredag, og jeg kan mærke, at jeg begynder at blive mere og mere nervøs.

jeg har allerede ret stor mave, synes jeg. Synes den er på størrelse med min mave i uge 16 i sidste graviditet indecision der er også allerede en del, der ved det. Min datter på 2,5 får det først at vide så sent som muligt, og nok først når vi kender kønnet.

Jeg regner med at blive sat til mellem 18.-20. januar.

Anmeld
Svar
Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
0
Lilypie Pregnancy tickers
08.juli 2019 kl. 20:49
Luk
Medlem siden 03-01-2018
12 startede debatter
32 skrevne indlæg
08-07-2019 20:49
Luk
Medlem siden 03-01-2018
12 startede debatter
32 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hej Januar mødre. 

Jeg er 15 uger henne. Baby er på størrelse med en advokado og mors mave er altså ret stor allerede. Jeg kan ikke engang skjule den med løst tøj.

Min kvalme gik væk for 3 uger siden, men nu er den kommet igen. Hmm... Selvom kvalme og opkast er forfærdeligt så tager vi alle tegn som positive.

Til NF lå den fineste lille skabning og vinkede til os.

jeg glæder mig SÅ meget til at man begynder at kunne mærke liv derinde. Det bliver en kæmpe milepæl for os! ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.juli 2019 kl. 09:43
Luk
Medlem siden 25-04-2014
76 startede debatter
410 skrevne indlæg
09-07-2019 09:43
Luk
Medlem siden 25-04-2014
76 startede debatter
410 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
MamaGulloev skrev :
Honningbrumbasse skrev :

Hvordan går det med jer?

• Kan man se maven.

Her går det godt!
Min kvalme er på vej på tilbagetog, og jeg kaster ikke længere op hver dag surpriseKun ca hver anden ;)

Jeg fortalte ret tidligt alle om graviditeten. - Min datter (som bliver 5 i morgen) blev ret så bekymret fordi jeg kastede op hele tiden, så jeg synes det var bedre hun fik det at vide. Og så fik resten af verden det jo også at vide. 
Jeg er lige startet på nyt job her første juni, og vidste ikke jeg var gravid til jobsamtalen.. De har dog taget pænt da jeg fortalte det, da jeg startede. 
NF gik godt! En sund, rask og meget livlig lille baby der havde svært ved at ligge stille længe nok til at blive målt <3 Blev sat 5 dage tilbage, men det passer også med at jeg først testede rigtig positiv 4+5, og at baby blev målt til at være 5+5 da jeg blev scannet 6+4. 
Min mave har ikke ændret sig endnu, men jeg er også så tyk at jeg har set smågravid ud det sidste års tid kiss Så jeg regner med at der lige går lidt længere før det er baby der fylder <3

Puha så kan jeg godt forstå at du har valgt at fortælle din datter det. Det lyder slemt!

Jeg har nok kastet op i alt en håndfuld gange, men har været meget forkvalmet. Jeg holder stædigt fast i at det er blevet bedre og håber man kan manipulere sig selv på den måde. frown Det virker ikke super optimalt indtil videre.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.juli 2019 kl. 09:55
Luk
Medlem siden 25-04-2014
76 startede debatter
410 skrevne indlæg
09-07-2019 09:55
Luk
Medlem siden 25-04-2014
76 startede debatter
410 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
2019babykomnu skrev :

Jeg har været heldig i min graviditet og har kun haft kvalme fra uge 6-9. Og jeg har ikke kastet op. Så jeg kan ikke klage. Det er min første graviditet og det er først nu man kan begynde at se lidt mave. 

Jeg skal først til NF d. 15 juli når jeg er 13+0. Men jeg har allerede været til tidlig scanning 7+1 for at se hjerteblink og igen igår da jeg var 11+1 som en slags tryghedsscanning. Min graviditet har ladet sig vente på sig og vi har været igennem fertilitetsbehandling men med naturlig graviditet i en pause 😊 Så jeg har været ekstra bekymret end andre måske oplever. 😊 

Wauw hvor skønt at det lykkedes for jer at lave baby selv! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
09.juli 2019 kl. 09:59
Luk
Medlem siden 25-04-2014
76 startede debatter
410 skrevne indlæg
09-07-2019 09:59
Luk
Medlem siden 25-04-2014
76 startede debatter
410 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Bamsebjærn Ih hvor heldigt, ikke at ha kvalme! Jeg havde også 11. Januar og herhjemme hedder den også blob! sad

Jeg blev til NF i fredags sat til 9. Januar i stedet. smiley

Bib88 Dejligt for jer at det endelig lykkedes, tillykke!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

ANNONCE

Forebyg skævt kranie med ergonomisk babypude fra Baby Cloud

Baby Cloud har lavet en revolutionerende babypude i et patenteret silikoneskum, der øger både sikkerheden, varmereguleringen og minimerer støvmider med 99% Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Kinesisk kalender - får du en dreng eller pige?

Kineserne gemmer på oldgammel visdom. Læs her hvordan du kan udregne kønnet på dit barn. Læs mere

Quiz: Er din fødsel gået i gang?

Din terminsdato nærmer sig med hastige skridt, og du begynder for alvor at glæde dig til din fødsel er gået i gang. Læs mere

9 absurde fødselkager til den store begivenhed

Man siger, at er en af de smukkeste øjeblikke i livet, er fødslen - men er der mon en grund til at gøre en fødselskage så grafisk? Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere