Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Ventetøj - hvornår? :-)

18.juni 2020 kl. 11:43
Luk
Medlem siden 17-05-2020
18-06-2020 11:43
Luk
Medlem siden 17-05-2020
Godt skrevet
0

Hejsa.

Er der nogen af jer som har købt ventetøj? Hvornår regner I med at købe det?

Jeg føler det er lidt tidligt at købe det nu, men kan ikke være i mit alm. tøj længere. Min mave er allerede blevet "rund" kiss

Så jeg render rundt i løse sommerkjoler og joggingbukser! Jeg går også helt uden BH, da jeg ikke kan passe dem jeg har længere. 

Jeg vil ikke købe ventetøj for tidligt - så ender man måske med at skulle købe flere størrelser :-/ Så hvad gør I? Og kender I nogle gode mærker/butikker som er til fornuftige priser?

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2020 kl. 11:56
Luk
Medlem siden 30-01-2016
11 startede debatter
1561 skrevne indlæg
18-06-2020 11:56
Luk
Medlem siden 30-01-2016
11 startede debatter
1561 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Køb det når du føler du har brug for det. 
Det meste indenfor kjoler/toppe er løst og elastisk, og kan bruges helt til slut. 
Bukser kan være sværere. Men jeg brugte mest kun alm leggins der stopper under maven. 

asos.com har rigtig meget flot til gode priser. 

purpless.co.uk er enkelt, ensfarvet, billigt, men har holdt mig fint gennem to graviditeter. 

Anmeld
Svar
Lilypie Maternity tickers Daisypath Happy Birthday tickers
Godt skrevet
1
Lilypie Maternity tickers Daisypath Happy Birthday tickers
18.juni 2020 kl. 13:05
Luk
Medlem siden 18-10-2019
3 startede debatter
635 skrevne indlæg
18-06-2020 13:05
Luk
Medlem siden 18-10-2019
3 startede debatter
635 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Kan anbefale H&M's amme-BH'er. De tilpasser sig størrelsen til brysterne, og er super behagelige at have på. 👌 Startede med at gå med den omkring uge 20, og nu fylder lillemanden snart 1 år, og det er stadig dem jeg går med - fordi jeg ikke kan passe min gamle. 🙈

Du kommer langt med løse sommerkjoler, her det næste stykke tid. Men ellers er H&M's basis ventetøj helt fint, og meget overskuelig til prisen. Fx nogle strømpebukser/leggins til gravide maver :) 

Anmeld
Svar
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
Godt skrevet
0
Mor til C fra juli 2019. Gravid med termin i maj 2021.
18.juni 2020 kl. 14:02
Luk
Medlem siden 29-01-2016
10 startede debatter
202 skrevne indlæg
18-06-2020 14:02
Luk
Medlem siden 29-01-2016
10 startede debatter
202 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg startede med at købe almindeligt tøj men en størrelse større og med plads til lidt mave. Senere købte jeg rigtigt ventetøj og da jeg så havde født havde jeg tøjet fra starten af graviditeten indtil vægten kom lidt ned igen ☺️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2020 kl. 15:03
Luk
Medlem siden 05-07-2016
2 startede debatter
68 skrevne indlæg
18-06-2020 15:03
Luk
Medlem siden 05-07-2016
2 startede debatter
68 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg har endnu ikke købt ventetøj (uge 35) med nr 2. Men leggings kommer man langt med! Løse sommerkjoler og et elastik i ens normale bukser. Og det er altså ikke fordi jeg ikke har taget på 😅

Nr 1 købte jeg heller ikke vente tøj og der sagde vægten +25 kg

Nr siger den +13 😃

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2020 kl. 15:35
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
18-06-2020 15:35
Luk
Medlem siden 13-03-2020
12 startede debatter
155 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er i 19. uge nu, jeg har gået i ventetøj når jeg skulle udenfor hjemmets vægge siden uge 10 - har ikke kunnet være i noget at mit alm. andet end sommerkjolerne og nogle bluser,  her hjemme  har jeg enten gået en ventetøj, eller meget store joggingbukser - som jeg ikke vil vise mig i uden hjemmet.

Jeg har købt 2 vente-leggings og et par vente-bukser, samt 2 vente-toppe. 
Jeg tænker at jeg skal have et par bukser mere til efteråret - men venter lige og ser om jeg skal et nummer op i størrelse.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
18.juni 2020 kl. 17:35
Luk
Medlem siden 30-12-2019
5 startede debatter
441 skrevne indlæg
18-06-2020 17:35
Luk
Medlem siden 30-12-2019
5 startede debatter
441 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg købte ventebukser, da jeg var omkring uge 10, fordi jeg var så oppustet. Jeg passer dem stadig, nu hvor jeg er 32+. Jeg kan anbefale at tjekke DBA eller Trendsales for brugt ventetøj. Folk går sjældent med det så længe, det er er slidt op. Og hvis du er bekymret for at skulle ud og købe nyt senere, så er det en god måde at spare lidt penge på. Min oplevelse er, at ventebukserne fra H&M er fuldstændig true to size. Så hvis du brugt str. 38 i jeans før graviditeten, så passer deres ventebukser i str. 38 helt perfekt.

Der er også mange gode kjoler, som passer rigtig fint ud over en gravid mave, selvom de er "almindeligt" tøj. Det er klart det lækre ved, at kjolemoden for tiden er noget med store, løse kjoler!

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
18.juni 2020 kl. 17:47
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
254 skrevne indlæg
18-06-2020 17:47
Luk
Medlem siden 03-06-2020
1 startede debatter
254 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er i 20. uge men har gået i ventetøj stort set siden jeg gik ind i 2. trimester. Jeg kunne meget hurtigt ikke klare at der var noget der strammede det mindste henover maven, og venteleggings er simpelthen noget af det absolut rareste. De går nemlig op over maven og kan udvide sig ret meget. Og så er de samtidigt billige = winwin.

Jeg har købt det meste af mit ventetøj på Bestseller (mamalicious) som faktisk har sommerudsalg lige pt. Så her kan du få ret meget for pengene. Så lad være med at vente. Stort set alt ventetøj kan bruges hele graviditeten, så der er ingen grund til at vente med at købe det. Og rigtigt mange holder sommerudsalg lige nu.

Jeg regner med at bruge leggings og vente tshirts samt skjorter det meste af min graviditet og jeg har ikke brugt ret mange penge på det. Vil du gerne have feks jeans er det en helt anden snak -de er væsentligt dyrere. Men leggings kan du få 2 par for kr 200-300, og med en håndfuld graviditets tshirts og skjorter/kjoler, så når du ret langt for kr 1.000 - 1.500,- Og så kan du faktisk bruge det meste i tiden bagefter også.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.juli 2020 kl. 12:27
Luk
Medlem siden 19-09-2019
9 skrevne indlæg
16-07-2020 12:27
Luk
Medlem siden 19-09-2019
9 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg er førstegangsgravid i 13. uge, og kan ikke passe nogen af mine bukser længere! Jeg har derfor købt bukser fra Mamalicious, som jeg varmt kan anbefale og en anden pakke med kjoler, toppe osv. fra Asos. De har ret stort udvalg i maternity-tøj, og meget til billige penge :-) har sørget for at købe styles med god plads til maven uanset størrelsen :-) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
16.juli 2020 kl. 13:51
Luk
Medlem siden 22-06-2017
45 startede debatter
132 skrevne indlæg
Sidst online 24-01-2021
16-07-2020 13:51
Luk
Medlem siden 22-06-2017
45 startede debatter
132 skrevne indlæg
Sidst online 24-01-2021
Godt skrevet
0

Køb H&M ventetøj online... de har en masse på tilbud lige nu som er super fint og mega billigt :)

Anmeld
Svar
Venter en lille prinsesse til Oktober 2020
Godt skrevet
0
Venter en lille prinsesse til Oktober 2020
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

5 nyttige råd: Nytårsaften med baby

Nytårsaften kommer med traditioner, fest, farver og fyrværkeri. Men hvad gør man pludselig når man står med sit første barn og skal fejre nytår og hvordan skal man forholde sig? Vi har samlet nogle gode råd til hvordan I måske kan gøre det nemmere for jeres lille nye baby, at gå nytårsaften i møde. Læs mere

ANNONCE

Klatretårne forbedrer motorikken hos børn

Et klatretårn kan være et enkelt og effektiv køb, der kan bidrage til forbedring af dit barns motoriske evner og stimulere dets motorik. Læs mere

ANNONCE

Giv legen frit spil med det perfekte legetårn

Som forældre kan det være svært at få børnene ud og lege i haven, da mange børn i dag bruger flere timer foran en telefon, tablet eller en computerskærm. Et legetårn med en gynge til haven, kan være det perfekte værn til at få dit eller dine børn ud og lege i jeres have. Læs mere

Jul på Min-Mave.dk

Julen nærmere sig med hastige skridt og måske har julestressen allerede meldt sin ankomst i det lille hjem. Her på Min-Mave spreder vi intet andet end jule hyggemed fede præmier som du kan finde, sjove juleaktiviteter og de bedste juleopskrifter til gravide og babyer. Hver søndag i hele julen udlodder vi fede præmier til én heldig vinder og man deltager ved at følge med i vores breve. Læs mere

ANNONCE

En huskeliste til de kommende forældre

Hvad skal du få købe til din kommende baby? Hvad skal vi nå inden fødslen? Vi har lavet en guide som hjælper nye kommende forældre i månederne inden fødslen Læs mere