Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Fin udvikling - men tør jeg kalde mig gravid?

12.juni 2019 kl. 08:27
Luk
Medlem siden 09-02-2019
12-06-2019 08:27
Luk
Medlem siden 09-02-2019
Godt skrevet
0

Hej. 

Jeg har taget disse to teste hhv i går og idag. Synes den idag er blevet en anelse mere tydligere, hvilket jo er en udvikling der for mig til at tro den er god nok. Men kan jeg tillade mig allerede at gå til lægen og få det bekræftet/afkræftet så tidligt? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juni 2019 kl. 08:34
Luk
Medlem siden 12-04-2018
10 startede debatter
24 skrevne indlæg
12-06-2019 08:34
Luk
Medlem siden 12-04-2018
10 startede debatter
24 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Hej

jeg tør ikke gisne om, hvorvidt du er gravid. Men jeg havde mit første lægebesøg i uge 8. Så vidt jeg har forstået, går man ikke længere til lægen for at få bekræftet graviditet med en blodprøve, da hjemmetests i dag er meget sikre (dette fik jeg at vide af den fertilitetsklinik, som jeg var tilknyttet). 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
12.juni 2019 kl. 08:34
Luk
Medlem siden 03-02-2019
10 startede debatter
155 skrevne indlæg
12-06-2019 08:34
Luk
Medlem siden 03-02-2019
10 startede debatter
155 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Tillykke! :)

Lægen vil formentlig ikke se dig før uge 8-9 stykker, med mindre der gør sig særlige forhold gældende (for mit vedkommende pga stofskiftesygdom skal jeg give besked ved første svage streg). 

Anmeld
Svar
GUL 2018 efter IUI med egne æg // Abort i uge 12 pga trisomi 18 efter naturlig graviditet med egne æg i 2018 // Missed abortion i uge 12 med donoræg i 2019
Godt skrevet
1
GUL 2018 efter IUI med egne æg // Abort i uge 12 pga trisomi 18 efter naturlig graviditet med egne æg i 2018 // Missed abortion i uge 12 med donoræg i 2019
12.juni 2019 kl. 09:28
Luk
Medlem siden 28-02-2017
6 startede debatter
811 skrevne indlæg
12-06-2019 09:28
Luk
Medlem siden 28-02-2017
6 startede debatter
811 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Som de andre skriver, så er første lægebesøg omkring uge 8 plus/minus. Men alle læger er forskellige, så du kan jo høre din, hvornår han vil se dig mhb. på vandre journal. Uanset ville jeg dog i hvert fald vente med at rette henvendelse til efter test dag. Mere hvis du har fanget en bio. Men det ser da lovende ud, så tillykke herfra :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juni 2019 kl. 09:37
Luk
Medlem siden 25-11-2014
2 startede debatter
777 skrevne indlæg
12-06-2019 09:37
Luk
Medlem siden 25-11-2014
2 startede debatter
777 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Lægen bekræfter ikke anderledes end du selv gør men giv dem er kald . Nogen steder vil de gerne se en før uge 8-10 . Andre steder vil de ikke . 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
12.juni 2019 kl. 09:50
Luk
Medlem siden 19-11-2016
1 startede debatter
657 skrevne indlæg
12-06-2019 09:50
Luk
Medlem siden 19-11-2016
1 startede debatter
657 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

To streger er = med gravid. 

Du er gravid  lige nu! Tillykke

Der er ingen grund til at kontakte lægen endnu, det er spild af både deres og din tid, de vil teste en urin prøve og det har du selv lige gjort. Lægens test er de samme som dem vi køber i håndkøb. 

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
1
MinTicker.dk Ticker
12.juni 2019 kl. 10:52
Luk
Medlem siden 09-02-2019
4 startede debatter
15 skrevne indlæg
12-06-2019 10:52
Luk
Medlem siden 09-02-2019
4 startede debatter
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for alle svarene. Jeg vil fortsætte med at holde øje med at jeg fortsat er positiv for graviditet de næste dage og tage kontakt til lægen om et par uger 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

12.juni 2019 kl. 11:25
Slettet bruger
12-06-2019 11:25
Godt skrevet
1

Til lotten:

Den der med en biokemisk abort er jo ikke kun frem til 4+0? Det er så længe graviditeten kun kan bekræftes biokemisk (blod eller urin) jeg har haft biokemisk abort frem til 5+4. Så hvad mener du med "at fange en bio"? 

Hvis man vil undgå en "bio" vil jeg da anbefale man venter til 6+0 og selv der kan du ikke være sikker for der kunne jo være tale om et vindæg eller en mola. Der kunne også komme en spontan abort eller være kromosom fejl senere hen. 

Måske man bare skulle ønske folk tillykke uden alle forbeholdne? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
12.juni 2019 kl. 13:27
Luk
Medlem siden 09-02-2019
4 startede debatter
15 skrevne indlæg
12-06-2019 13:27
Luk
Medlem siden 09-02-2019
4 startede debatter
15 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
mami2 skrev :

Til lotten:

Den der med en biokemisk abort er jo ikke kun frem til 4+0? Det er så længe graviditeten kun kan bekræftes biokemisk (blod eller urin) jeg har haft biokemisk abort frem til 5+4. Så hvad mener du med "at fange en bio"? 

Hvis man vil undgå en "bio" vil jeg da anbefale man venter til 6+0 og selv der kan du ikke være sikker for der kunne jo være tale om et vindæg eller en mola. Der kunne også komme en spontan abort eller være kromosom fejl senere hen. 

Hej. Ja du har helt ret. Der kan altid nå at ske noget. Særligt før 12. uge har jeg læst at fosteret er ekstra sårbart :) Drømmesenariet er jo ude i fremtiden, at ændre til en scanning og få at vide at et lille rask hjerte slå. 

Har hørt at for stort koffein indtag øger risikoen for spontan abort. Så jeg har allerede neddroslet mit kaffemisbrug til et minimum kisssad Så håber jeg den lille spire bliver siddende hvor den skal ❤️

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0

Slettet bruger

12.juni 2019 kl. 13:34
Slettet bruger
12-06-2019 13:34
Godt skrevet
0
NaTaRi skrev :
mami2 skrev :

Til lotten:

Hej. Ja du har helt ret. Der kan altid nå at ske noget. Særligt før 12. uge har jeg læst at fosteret er ekstra sårbart :) Drømmesenariet er jo ude i fremtiden, at ændre til en scanning og få at vide at et lille rask hjerte slå. 

Har hørt at for stort koffein indtag øger risikoen for spontan abort. Så jeg har allerede neddroslet mit kaffemisbrug til et minimum kisssad Så håber jeg den lille spire bliver siddende hvor den skal ❤️

Jeg drikker ikke kaffe så den del har jeg faktisk ikke sat mig ind i 😁 Jeg er bare  ved at få lidt små lange patter af "uh pas på bio" altså helt ærligt.. 

Jeg ønsker dig ihvertfald tillykke! ❤

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Ifavn - blidt forældreskab

I favn er den danske betegnelse for den engelske Attachment parenting, der oprindeligt består af 8 principper, og tager udgangspunkt i blidt forældreskab. Læs mere

Vuggestuestart liste

Se her den komplette liste over, hvad dit barn har brug for til vuggestuestart. Listen gælder selvfølgelig også til dagpleje og institutionsstart generelt. Læs mere

Pseudotvillinger - to graviditeter tæt på hinanden, er det godt?

Er det ok med to graviditeter tæt på hinanden? En bruger spørger i denne uge Berit om pseudotvillinger. Læs mere

11 tips til den lange flyvetur med børn

Flyvemaskiner er helt fantastiske og super spændende at kigge på, når du er 3 år gammel - men selve flyveturen kan være noget af en udfordrende oplevelse Læs mere

Træk vejret - Sådan bekæmper du træthed med vejrtrækningsøvelser

På en rigtigt træt dag, hvor du er så træt at du næsten ikke kan overskue dagen, skal du ikke kæmpe med dig selv om at burde træne bækkenbund eller ordne det ene eller det andet. Du kan måske finde 3 minutter til en vejrtrækningsøvelse? Læs mere

Dit navn bestemmer din løn, kærlighedsliv og kriminelle tilbøjeligheder

Hvordan klarer de 2.300 mest almindelige danske navne klarer sig i livet: hvem der tjener mest, hvem der har fleste domme og hvem der oftest er arbejdsløs. Læs mere