Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Anden gang, meget stor allerede.

14.oktober 2019 kl. 21:57
Luk
Medlem siden 20-01-2018
14-10-2019 21:57
Luk
Medlem siden 20-01-2018
Godt skrevet
0

Hej 😄

Jeg er anden gangs gravid, og synes godt nok, at min mave er noget større end sidst. Maven fylder, som var jeg 15-18 uger henne, i stedet for 9..

Nogle der har erfaring med større maver anden gang?

Ved godt, at det er ganske normalt, at tingene går lidt hurtigere anden gang. Men når dem, som kender til graviditeten, tænker tvillinger, så går hovedet jo lidt i gang. Synes godt nok der er lang tid til TS, med bekymringen om 2 blobbere... (det skal selvfølgelig nok gå, skulle der være 2 - men så er hænderne da også fulde)

Anyone? 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2019 kl. 06:33
Luk
Medlem siden 22-02-2015
8 startede debatter
218 skrevne indlæg
15-10-2019 06:33
Luk
Medlem siden 22-02-2015
8 startede debatter
218 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har termin april, og i 2 måned var min mave så stor at jeg ikke kune skjule det, den bare voksede fra dag 1 nærmest! Min kæreste spurgte flere gange hvordan det kan være, når nu barnet kun var mm stort, men tror bare det var helt generelt graviditetshormomhalløj og oppustedhed der tog den første store udvidelse, det hele er jo nok lidt løsere og nemmere end ved den første graviditet, fx har jeg allerede totalt delte mavemuskler hvilket jeg først fik til allersidst i sidste graviditet, men nu er den faktisk ikke vokset den idste måned, og i sidste uge blev jeg forsigtigt spurgt om jeg nu stadig var gravid, fordi min mave nærmest er faldet sammen igen, men det skyldes nok bare at oppustedheden er væk, og maven er "tilbage" til normalt væksthastighed. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
15.oktober 2019 kl. 18:38
Luk
Medlem siden 20-08-2018
9 startede debatter
214 skrevne indlæg
15-10-2019 18:38
Luk
Medlem siden 20-08-2018
9 startede debatter
214 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

jeg er første gangs gravid med tvillinger i uge 22. Og man kan knap nok se at jeg er gravid, så mavens str så tidligt har intet at gøre med tvillinger, da de er så små og intet fylder.

Hvis du ikke kan vente kan du jo få en tidlig scanning på privat klinik 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
15.oktober 2019 kl. 19:12
Luk
Medlem siden 13-08-2015
4 startede debatter
282 skrevne indlæg
15-10-2019 19:12
Luk
Medlem siden 13-08-2015
4 startede debatter
282 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg kunne ikke lukke mine normale jeans da jeg var 8 uger henne denne gang. Og jeg kunne generelt slet ikke have noget der generede på maven!
Jeg var meget oppustet. 

Nu er jeg 27+5 og maven er noget større end den var på dette tidspunkt første gang! Da jeg var 23 uger henne havde jeg samme str som i uge 26 første gang. 

Den oppustede mave gik gradvist over i babymave uden at blive større indtil uge 15-16 stykker hvor den så begyndte at vokse, og har vokset stødt siden. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
15.oktober 2019 kl. 19:46
Luk
Medlem siden 15-12-2012
6 startede debatter
419 skrevne indlæg
15-10-2019 19:46
Luk
Medlem siden 15-12-2012
6 startede debatter
419 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg tror det er meget normalt. Det hele har givet sig en gang og det gør bare at det ofte går virkelig hurtigt. 

Jeg er pt også i uge 9 med nummer tre og har siden uge 5 måtte droppe mine alm bukser så her står den på kjole og nederdel gerne med en stor trøje over, det er efterhånden ret tydeligt hvis jeg selv skal sige det. Var til tidlig scanning i sidste uge og der er kun en men hun kunne se at livmoderen var stor allerede.

Sidste gang (anden graviditet) var der to som gættede det allerede i uge 5 og 6. Men der havde vi også været i behandling og jeg havde fået taget mange æg ud så det spiller nok ind.

I mine forrige graviditeter er jeg blevet stor ret hurtigt men er på ingen måde endt med at være større end normalt til sidst.

Anmeld
Svar
Gravid i 3. ICSI - pige født i december 2014. Lillesøster gravid i første friske ICSI - pige født januar 2018. Naturligt gravid med termin maj 2020 Lilypie Fifth Birthday tickersLilypie Second Birthday tickers
Godt skrevet
0
Gravid i 3. ICSI - pige født i december 2014. Lillesøster gravid i første friske ICSI - pige født januar 2018. Naturligt gravid med termin maj 2020 Lilypie Fifth Birthday tickersLilypie Second Birthday tickers
17.oktober 2019 kl. 23:24
Luk
Medlem siden 02-04-2019
7 startede debatter
75 skrevne indlæg
17-10-2019 23:24
Luk
Medlem siden 02-04-2019
7 startede debatter
75 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Jeg venter mit tredje barn. 

Jeg kan huske at jeg blev hurtigere stor 2. gang end første, og denne gang er det vildt så hurtigt maven vokser - jeg kunne ikke længere skjule det i uge 11. 

Jeg er nu 20 uger henne, og er meget stor - så ja, det hår typisk hurtigere med at vokse når maven har prøvet det før 😅

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
17.oktober 2019 kl. 23:38
Luk
Medlem siden 20-01-2018
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
17-10-2019 23:38
Luk
Medlem siden 20-01-2018
3 startede debatter
8 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tak for jeres svar.! De hjalp lidt på uroen 😝

Selv de ting som jeg har læst før, om at det hele går lidt hurtigere, er nemmere at tro på, med så mange hands down erfaringer 😉

Heldigvis, har min mand og jeg haft svært ved at holde det hemmeligt den her gang. Vi har ligesom ikke kunnet holde kæft 🙈 - så det med at skjule maven, er ikke en bekymring. Kun vores datter og Facebook, der venter på nyheden efter scanning. Dem vi ser jævnligt har efterhånden fået det at vide 😉

Jeg er nu nået til, at slappe af i tanken. Der er en til modsatte er bevist 😄

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere

Nyeste blogindlæg

• Faderstuen - 13-11-2019

Den farlige sammenligning
  • Listen To Your ... - 13-11-2019

Det som ikke skete - del 1
  • Faderstuen - 06-11-2019

Kære børn
  • Faderstuen - 15-10-2019

Skrigende børn på flyveren!

Nyeste artikler

ANNONCE

Nilens Jord forvandler mig fra barslende til professionel mor

I denne måned er jeg startet på mit drømmejob, som daglig leder på Min-Mave (jubiii!). Derfor har jeg brug for lidt ekstra til lige at pifte mig selv lidt op. Læs mere

ANNONCE

7 tips, der gør dig til en lækker mor, uden unødig kemi

Det er faktisk videnskabeligt bevist, at hvis du plejer dig selv, så får du det også bedre og får mere overskud til at overkomme dagens forhindringer. Så få jordemoderens guide til hvordan du gør det uden unødig kemi. Læs mere

ANNONCE

Prisvindende Gotland flyverdragt fra Reima holder din baby varm og tør

Vinteren lurer lige om hjørnet og flere førstegangs forældre kan godt blive i tvivl om, hvordan man klæder sin baby på i de kolde måneder. Specielt når børnene begynder i institution er det rart at vide, at ens dyrebareste ikke bliver kold, når det er tid til at være på legepladsen eller er på tur i skoven. Læs mere

Babysvømning - har du disse bekymringer?

Babysvømmetræner og YouTuber Ann Helene fortæller om babysvømning, og svarer på dine bekymringer. Læs mere

Jura når kærester går fra hinanden

Ved du, hvad der gælder rent juridisk, når I går fra hinanden? Hvis ikke kan du blive lidt klogere her, på hvordan I deler boet. Læs mere

Hjertelyd - angelsound, scanning eller køkkenrulle?

Mange gravide ser frem til den dag, hvor de hører deres barns hjertelyd højlydt for første gang, det sker ved en af de første undersøgelser hos jordemoderen. Læs mere