Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Efternøler af forældre i slut 30’erne

24.august 2019 kl. 20:19
Luk
Medlem siden 28-01-2019
24-08-2019 20:19
Luk
Medlem siden 28-01-2019
Godt skrevet
3

Hej Piger

I dag er jeg blevet overbevist på, at jeg har en lille ært i mig. Både takket være nogle piger her inde og den kvalme der har ramt mig. Puha. 

Jeg er måske 3+6 eller 4+4 alt efter om det er en normal cyklus jeg har haft eller en på 34 dg. 

Nå, men når alt kommer til at, så er jeg en kvinde på 39 år. Jeg har to børn på 11 år og en på 13 år. 

Det er derfor længe siden jeg har haft med babyer at gøre og ja, jeg ved en del, men har også glemt meget. Moden af min alder, når det kommer til babyer og tænkte at der måske var andre kvinder i samme båd, når det kommer til alder, der måske havde brug for at snakke med andre af samme alder om de tanker, vi har i forhold til vores yngre medsøstre. 

Alle er dog velkommen. :)

Anmeld
Svar
Geminae, spændt på fremtiden :)
Godt skrevet
3
25.august 2019 kl. 00:55
Luk
Medlem siden 04-11-2018
2 startede debatter
6 skrevne indlæg
25-08-2019 00:55
Luk
Medlem siden 04-11-2018
2 startede debatter
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg er længere henne end dig (10+3), men kan virkelig genkende mig selv i alt det andet.. Er midt i 30’erne og har også store børn (en pige på snart 15 og en dreng på 11), så små babyer er virkelig langt væk - men jeg glæder mig vildt! Men er også nervøs og spændt... 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
25.august 2019 kl. 05:57
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
25-08-2019 05:57
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Tillykke og dejligt du har lyst til at være med i gruppen.

Jeg er lidt heldig, min veninde gennem 18 år skal også have nr 2 efternøler er i nov. 

Var så glad for jeg havde helt styr på hvad baby skulle have, for jeg skulle jo ikke have alt mulig jeg fandt ud af sidst, var Nice to have og ikke must have. 

Barnevogn, seng, tøj, sutteflasker, bleer. Så skulle den være glad. Måske babyalarm. 

Hendes reaktion, nu har du jo en bil, hvad med autostol?Måske vil du gerne lave mad til familien, hvad med skråstol? Det kunne være du gerne vil give baby er bad, skal du ikke bruge badekar? 

Altså, man kan vel give baby et bad i køkkenhåndvasken🤷🏻‍♀️ Vi har en tud man kn trække ud 🤭

Listen af bekymringer er bare så lang og om man nu kan få råd. De store børn skal ikke mangle noget. Baby skal have brugt, men må indrømme jeg allerede har kigget lidt og den vågn jeg kunne tænker mig, som er let at klappe sammen, findes ikkke brugt her i dk. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 07:12
Luk
Medlem siden 22-08-2019
38 skrevne indlæg
25-08-2019 07:12
Luk
Medlem siden 22-08-2019
38 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Nu er mine børn godt nok lidt yngre (5 og 7), men jeg bliver 38 her i september og venter også nr. 3

Vi har ellers i nogle år sikre på, at vi ikke skulle have flere børn, men så ombestemte vi os alligevel ;)

Vi har desværre ikke gemt noget som helst, så vi starter også forfra med alt.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 08:16
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
25-08-2019 08:16
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Velkommen til og tillykke. 

Håber vi kan hjælpe hinanden lidt på vej. Vi har jo prøvet det før, men alligevel, så er det også nyt for os. :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 08:22
Luk
Medlem siden 10-11-2009
13 startede debatter
590 skrevne indlæg
25-08-2019 08:22
Luk
Medlem siden 10-11-2009
13 startede debatter
590 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

STORT TILLYKKE ! Hvor er det dejligt for Jer 

Jeg var 40 år og mine to store børn var også hhv 11 og 13 år da de fik en lillesøster. De er en stor gave for hinanden <3

Det er naturligt at der følger mange tanker og bekymringer med. 

Skriv endelig hvis der er noget specifikt du får lyst at vende.

Hvis du er på Facebook, vil jeg anbefale en gruppe der hedder Mor40+gravid  . Der er mange i samme båd smiley

no

Anmeld
Svar
Er der mon en nr 4 til Os ?
Godt skrevet
2
Er der mon en nr 4 til Os ?
25.august 2019 kl. 08:54
Luk
Medlem siden 08-10-2011
40 startede debatter
147 skrevne indlæg
25-08-2019 08:54
Luk
Medlem siden 08-10-2011
40 startede debatter
147 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Tillykke med graviditeten. 

Min mor fødte da hun var 39 og 40 med 15 mdr mellemrum. 

Min søster og jeg var på det tidspunkt 12-15 år. Pigerne er i dag 14 og 15 år. Det har været helt vildt godt for min mor at få endnu et “kuld” i sen alder, fordi hun så har holdt sig igang med noget, og ikke “bare” arbejder og har meget fritid. 

Jeg har selv sagt ikke boet sammen med pigerne i særlig mange år, og derfor er vi heller ikke særlig tætte. Faktisk tror jeg nogle gange det er svært for os at forstå at vi er søskende. Mine børn har kortere aldersafstand til dem end jeg selv har, og de har til gengæld vildt meget ud af hinanden, og min ældste søn kalder dem indimellem sine storesøstre. 

Jeg siger, sig ja tak til livet og de gaver det giver ♥️

Anmeld
Svar
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
Godt skrevet
2
MinTicker.dk Ticker MinTicker.dk Ticker
25.august 2019 kl. 08:56
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
25-08-2019 08:56
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

1000 tak her fra :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 09:11
Luk
Medlem siden 29-10-2015
4 startede debatter
63 skrevne indlæg
25-08-2019 09:11
Luk
Medlem siden 29-10-2015
4 startede debatter
63 skrevne indlæg
Godt skrevet
4

Jeg er ikke selv i jeres situation, men jeg har en efternøler-lillesøster (som i dag er 17 år) så vil alligevel lige dele lidt :-)

Stort tillykke, det bliver helt sikkert fantastisk for hele familien ❤️

Dengang jeg var 13 og min bror 16 år fik vi vores efternøler lillesøster, vores forældre var 40 år da. Det har været en kæmpe gave og vi har elsket, og elsker hende fortsat, meget meget højt. Jeg tror det er 'normalt' at de store børn kan få lov at være en ekstra hjælp i hverdagen, med at hente, lege og senere passe den lille - til glæde for alle. Jeg ved at mine forældre oplevede det som en del nemmere at få min lillesøster, tror man som forældre er mere rolig i en sen alder, og ved at alt nok skal gå. Til gengæld har man måske ikke den samme energi senere, men det kan de store søskende måske gøre det op for.

Jeg vil alligevel sige, at alt ikke nødvendigvis er rosenrødt, måske særligt i starten. Da mine forældre først breakede nyheden til min bror og jeg, om at vi skulle have en lillesøster (de ventede til de var sikre på at hun ikke havde kromosomfejl, pga alderen) der blev hverken min bror eller jeg henrykte. Jeg syntes det var lidt pinligt, at min mor var for gammel og vi var for gamle til at få en lillesøster - og måske det som lå til grund for det egentligt var, at jeg følte at 'nu var vi blevet for stor , så nu skulle der have en ny baby'. Jeg var trods alt 'kun' 13 og ikke klar til at skulle være helt på egne be . Og sådan blev det jo selvfølgelig heller ikk , men i den alder tænker man ikke rationelt, og jeg troede at vi nu skulle udskiftes med den ny baby.

Jeg glædede mig samtidig meget til hun skulle komme, og med tiden vænnede jeg mig til tanken og følte ikke længere vi ville blive skiftet ud :-) I enkelte tilfælde kunne jeg godt have ønsket at min mor havde set mit behov for min mor mere, hvor lillesøster , i og med hun var baby, kom først . Men i dag ved jeg også hvordan det er at have baby. Personligt ville jeg virkelig være obs på at se hvornår mine store børn har behov for at være mors barn, for selvom de er teenagere er de ikke voksne og uafhængige endnu. 

Nå, det var en lang smørre, det var bare for at forberede dig på at det er ikke sikkert der kommer en (lutter) positiv reaktion fra de store børn i første omgang, men de skal nok bare vænne sig til tanken og så vil de selvfølgelig elske den lille højt.

Tillykke igen, og held og lykke med det hele. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
25.august 2019 kl. 13:56
Luk
Medlem siden 23-02-2018
2 startede debatter
253 skrevne indlæg
25-08-2019 13:56
Luk
Medlem siden 23-02-2018
2 startede debatter
253 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hej og tillykke med graviditeten. (Også tillykke til de andre der er gravide)

Jeg vil også gerne være med. Jeg er 42 og har fire børn. Tre store på 16, 13 og 12 og så en lille overraskelses efternøler på 10 mdr. Vi havde ikke planer om flere, men det lavede en enkelt aftens uopmærksomhed om på. frown Heldigvis blev alle super glade, overraskede, men glade. Hun er super dejlig, og jeg er så taknemmelig for at få lov til at opleve det hele igen, men hold da op hvor har det også vendt op og ned på vores liv.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
25.august 2019 kl. 15:50
Luk
Medlem siden 22-09-2018
2 startede debatter
67 skrevne indlæg
25-08-2019 15:50
Luk
Medlem siden 22-09-2018
2 startede debatter
67 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Vi har en efternøler som nu er 10 uger.

Hun har to stolte storebrødre på 10 & 12 år, som er op over ørene forelsket i sin lillesøster. Hun er den største gave, og selv om hun ikke var planlagt så længe, men var mere en spontan beslutning, så føles det som om vi altid har ventet på hende.

Hun fuldfører vores familie, og jeg har aldrig været mere afslappet i moder rollen. Jeg er helt tryg ved hun har det godt, jeg stoler på mig selv og min mavefornemmelse, og går ikke så meget op i alle babybøger og manualer som med de to store..  

Alt jeg blev advaret om, mht. at starte forfra, miste sin frihed osv. mærker vi intet til. Vi er økonomisk fornuftige, og ved jo godt hvad der bruges og ikke bruges af alt baby udstyr. Vi er altid en der har en arm man kan hvile på, så jeg har en kæmpe frihed i at ikke stå alene når min mand ikke er hjemme. Og jeg får min nattesøvn, og kan ikke mærke alt det med at det er 10 år siden sidst.

Det er den største gave at få lov til at opleve denne tid igen ❤️ Glæd dig !

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Har du/I ret til en gratis plads i institutionen?

Hvis din/jeres husstands årlige indkomst er under et bestemt beløb, så kan I have ret til en såkaldt friplads eller en plads med tilskud. Tilskuddet kan lette mange forældres budget, specielt hvis man er berettiget til at få hele pladsen dækket. &nbsp; Læs mere

Pas baby hjemme og bliv betalt for det

Det er oppe i tiden, om det er det bedste for helt små børn, at gå i institution eller være i hjemmet. Derfor har flere af landets kommuner valgt at tilbyde forældre et beløb, for at passe deres børn hjemme. Rigtig mange forældre har taget imod støtten, men det kan være rigtig svært for mange, at få det hele til at løbe rundt økonomisk, da det højeste tilskud der udbetales er omkring 7500 kr. Læs mere