Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Efternøler af forældre i slut 30’erne

24.august 2019 kl. 20:19
Luk
Medlem siden 28-01-2019
24-08-2019 20:19
Luk
Medlem siden 28-01-2019
Godt skrevet
3

Hej Piger

I dag er jeg blevet overbevist på, at jeg har en lille ært i mig. Både takket være nogle piger her inde og den kvalme der har ramt mig. Puha. 

Jeg er måske 3+6 eller 4+4 alt efter om det er en normal cyklus jeg har haft eller en på 34 dg. 

Nå, men når alt kommer til at, så er jeg en kvinde på 39 år. Jeg har to børn på 11 år og en på 13 år. 

Det er derfor længe siden jeg har haft med babyer at gøre og ja, jeg ved en del, men har også glemt meget. Moden af min alder, når det kommer til babyer og tænkte at der måske var andre kvinder i samme båd, når det kommer til alder, der måske havde brug for at snakke med andre af samme alder om de tanker, vi har i forhold til vores yngre medsøstre. 

Alle er dog velkommen. :)

Anmeld
Svar
Geminae, spændt på fremtiden :)
Godt skrevet
3
25.august 2019 kl. 18:49
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
25-08-2019 18:49
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
marie1234 skrev :

Jeg er ikke selv i jeres situation, men jeg har en efternøler-lillesøster (som i dag er 17 år) så vil alligevel lige dele lidt :-)

Stort tillykke, det bliver helt sikkert fantastisk for hele familien ❤️

Dengang jeg var 13 og min bror 16 år fik vi vores efternøler lillesøster, vores forældre var 40 år da. Det har været en kæmpe gave og vi har elsket, og elsker hende fortsat, meget meget højt. Jeg tror det er 'normalt' at de store børn kan få lov at være en ekstra hjælp i hverdagen, med at hente, lege og senere passe den lille - til glæde for alle. Jeg ved at mine forældre oplevede det som en del nemmere at få min lillesøster, tror man som forældre er mere rolig i en sen alder, og ved at alt nok skal gå. Til gengæld har man måske ikke den samme energi senere, men det kan de store søskende måske gøre det op for.

Jeg vil alligevel sige, at alt ikke nødvendigvis er rosenrødt, måske særligt i starten. Da mine forældre først breakede nyheden til min bror og jeg, om at vi skulle have en lillesøster (de ventede til de var sikre på at hun ikke havde kromosomfejl, pga alderen) der blev hverken min bror eller jeg henrykte. Jeg syntes det var lidt pinligt, at min mor var for gammel og vi var for gamle til at få en lillesøster - og måske det som lå til grund for det egentligt var, at jeg følte at 'nu var vi blevet for stor , så nu skulle der have en ny baby'. Jeg var trods alt 'kun' 13 og ikke klar til at skulle være helt på egne be . Og sådan blev det jo selvfølgelig heller ikk , men i den alder tænker man ikke rationelt, og jeg troede at vi nu skulle udskiftes med den ny baby.

Jeg glædede mig samtidig meget til hun skulle komme, og med tiden vænnede jeg mig til tanken og følte ikke længere vi ville blive skiftet ud :-) I enkelte tilfælde kunne jeg godt have ønsket at min mor havde set mit behov for min mor mere, hvor lillesøster , i og med hun var baby, kom først . Men i dag ved jeg også hvordan det er at have baby. Personligt ville jeg virkelig være obs på at se hvornår mine store børn har behov for at være mors barn, for selvom de er teenagere er de ikke voksne og uafhængige endnu. 

Nå, det var en lang smørre, det var bare for at forberede dig på at det er ikke sikkert der kommer en (lutter) positiv reaktion fra de store børn i første omgang, men de skal nok bare vænne sig til tanken og så vil de selvfølgelig elske den lille højt.

Tillykke igen, og held og lykke med det hele. 

Uha tak for din oplevelse. Jeg ved at min datter ville blive meget glad, hun snakker ikke om andet end at hun gerne vil have en lille baby i huset. 

Vi er sammenbragte. Hun fik en bonus søster for 2 1/2 år siden. Og glæden var stor. Så har vi hendes store bror. Han er mere problematisk. Nu er her to små piger hjemme hos mor og når nu han skal over til far er der også piger. Han har i alt 2 bio søstre og to bonus søstre, ud over det har han 3 kusiner. Så han er virkelig træt af situationen. Han havde håbet hans yngste søster var en dreng. Han nægtede at besøge sin far, da hun blev født. Så jeg frygter reaktionen, hvis der kommer en pige mere. 😬

Føler mig som en kongelig fra 1700 tallet der bare har med at nedkomme med en søn. 😂

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 18:56
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
25-08-2019 18:56
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
hemmelignr3påvej skrev :

Vi har en efternøler som nu er 10 uger.

Hun har to stolte storebrødre på 10 & 12 år, som er op over ørene forelsket i sin lillesøster. Hun er den største gave, og selv om hun ikke var planlagt så længe, men var mere en spontan beslutning, så føles det som om vi altid har ventet på hende.

Hun fuldfører vores familie, og jeg har aldrig været mere afslappet i moder rollen. Jeg er helt tryg ved hun har det godt, jeg stoler på mig selv og min mavefornemmelse, og går ikke så meget op i alle babybøger og manualer som med de to store..  

Alt jeg blev advaret om, mht. at starte forfra, miste sin frihed osv. mærker vi intet til. Vi er økonomisk fornuftige, og ved jo godt hvad der bruges og ikke bruges af alt baby udstyr. Vi er altid en der har en arm man kan hvile på, så jeg har en kæmpe frihed i at ikke stå alene når min mand ikke er hjemme. Og jeg får min nattesøvn, og kan ikke mærke alt det med at det er 10 år siden sidst.

Det er den største gave at få lov til at opleve denne tid igen ❤️ Glæd dig !

Hvor er det dejligt at I har haft det let. Her havde vi opgivet. Var henvist til IVf, men kæresten fik kolde føder, fordi han hjerne ikke kunne forholde sig til alle oplysningerne. Så vi droppede det. Havde aldrig troet det ville ske af sig selv. Vi har ikke passet på os selv, og intet var sket i lidt over et år. Uforklarligt barnløse. 

Hvilket gøre det svært at sige det til en god veninde, for de er også uforklarlig barnløse. De skal igennem ivf, men det trækker lidt ud hos dem og det er frustrerende for dem. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 22:14
Luk
Medlem siden 25-08-2019
3 startede debatter
120 skrevne indlæg
25-08-2019 22:14
Luk
Medlem siden 25-08-2019
3 startede debatter
120 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Har du taget en test endnu? 😊

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 22:29
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
25-08-2019 22:29
Luk
Medlem siden 28-01-2019
7 startede debatter
54 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Jullemor83 skrev :

Har du taget en test endnu? 😊

Hvis du spg. mig, så har jeg testet som tosset. Først med LH test da det var det eneste jeg havde i huset, første gang kvalmen ramte mig og dagen derpå med HCG test. Næsten dagligt. Havde svært ved at tro på test stregen. Men Gud hvor er jeg skuffet over de alm. test rfsu laver. De kan virkelig plente tvivl i en. Men nu købte jeg en pakke i Matas med 8 i, så de skulle jo bruges. Stadig 2-3 tilbage. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
25.august 2019 kl. 23:06
Luk
Medlem siden 09-10-2017
12 startede debatter
175 skrevne indlæg
25-08-2019 23:06
Luk
Medlem siden 09-10-2017
12 startede debatter
175 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Hejsa

jeg er 39 og har to fra tidligere mon datter bliver 13 om lidt og min søn snart 9 år. 

De glæder sig meget. 

Min kæreste har ikke nogen børn.

men kender det alt for godt tankerne om at starte forfra

knus herfra

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
26.august 2019 kl. 08:31
Luk
Medlem siden 06-03-2018
4 startede debatter
330 skrevne indlæg
26-08-2019 08:31
Luk
Medlem siden 06-03-2018
4 startede debatter
330 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Vi har lige fået en efternøler, da vi var 38 år og 39 år.  Har i forvejen to børn på 11 år og 14 år. Det har været en kæmpe gave for dem begge. Og skønt for os. Der har været en helt anden ro over det. Nyder det hele - ved jo hvordan tiden flyver af sted! 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
26.august 2019 kl. 08:41
Luk
Medlem siden 09-10-2017
12 startede debatter
175 skrevne indlæg
26-08-2019 08:41
Luk
Medlem siden 09-10-2017
12 startede debatter
175 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
Geminae skrev :
marie1234 skrev :

Jeg er ikke selv i jeres situation, men jeg har en efternøler-lillesøster (som i dag er 17 år) så vil alligevel lige dele lidt :-)

Stort tillykke, det bliver helt sikkert fantastisk for hele familien ❤️

Dengang jeg var 13 og min bror 16 år fik vi vores efternøler lillesøster, vores forældre var 40 år da. Det har været en kæmpe gave og vi har elsket, og elsker hende fortsat, meget meget højt. Jeg tror det er 'normalt' at de store børn kan få lov at være en ekstra hjælp i hverdagen, med at hente, lege og senere passe den lille - til glæde for alle. Jeg ved at mine forældre oplevede det som en del nemmere at få min lillesøster, tror man som forældre er mere rolig i en sen alder, og ved at alt nok skal gå. Til gengæld har man måske ikke den samme energi senere, men det kan de store søskende måske gøre det op for.

Jeg vil alligevel sige, at alt ikke nødvendigvis er rosenrødt, måske særligt i starten. Da mine forældre først breakede nyheden til min bror og jeg, om at vi skulle have en lillesøster (de ventede til de var sikre på at hun ikke havde kromosomfejl, pga alderen) der blev hverken min bror eller jeg henrykte. Jeg syntes det var lidt pinligt, at min mor var for gammel og vi var for gamle til at få en lillesøster - og måske det som lå til grund for det egentligt var, at jeg følte at 'nu var vi blevet for stor , så nu skulle der have en ny baby'. Jeg var trods alt 'kun' 13 og ikke klar til at skulle være helt på egne be . Og sådan blev det jo selvfølgelig heller ikk , men i den alder tænker man ikke rationelt, og jeg troede at vi nu skulle udskiftes med den ny baby.

Jeg glædede mig samtidig meget til hun skulle komme, og med tiden vænnede jeg mig til tanken og følte ikke længere vi ville blive skiftet ud :-) I enkelte tilfælde kunne jeg godt have ønsket at min mor havde set mit behov for min mor mere, hvor lillesøster , i og med hun var baby, kom først . Men i dag ved jeg også hvordan det er at have baby. Personligt ville jeg virkelig være obs på at se hvornår mine store børn har behov for at være mors barn, for selvom de er teenagere er de ikke voksne og uafhængige endnu. 

Nå, det var en lang smørre, det var bare for at forberede dig på at det er ikke sikkert der kommer en (lutter) positiv reaktion fra de store børn i første omgang, men de skal nok bare vænne sig til tanken og så vil de selvfølgelig elske den lille højt.

Tillykke igen, og held og lykke med det hele. 

Uha tak for din oplevelse. Jeg ved at min datter ville blive meget glad, hun snakker ikke om andet end at hun gerne vil have en lille baby i huset. 

Vi er sammenbragte. Hun fik en bonus søster for 2 1/2 år siden. Og glæden var stor. Så har vi hendes store bror. Han er mere problematisk. Nu er her to små piger hjemme hos mor og når nu han skal over til far er der også piger. Han har i alt 2 bio søstre og to bonus søstre, ud over det har han 3 kusiner. Så han er virkelig træt af situationen. Han havde håbet hans yngste søster var en dreng. Han nægtede at besøge sin far, da hun blev født. Så jeg frygter reaktionen, hvis der kommer en pige mere. 😬

Føler mig som en kongelig fra 1700 tallet der bare har med at nedkomme med en søn. 😂

Hehe det kender vi alt til min datter på snart 13.. har kun brødre.. 😅🤷‍♀️

Hun havde sådan håbet på en lillesøster. Min eksmands kone har dog to piger.. men de er desværre mere tæt aldersmæssigt.. og kemien er der ikke rigtigt. De fik en lillebror for er halvt år siden.. og nu får de også en her 🤷‍♀️

Min datter syntes det er ret unfair.. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
28.august 2019 kl. 12:47
Luk
Medlem siden 04-08-2019
7 startede debatter
211 skrevne indlæg
28-08-2019 12:47
Luk
Medlem siden 04-08-2019
7 startede debatter
211 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Stort tillykke, hvor er det fantastisk 😊

Jeg er 42 og har fået børn i “3 hold” 😄 Så pt. er der faktisk 21 år mellem min ældste og min yngste (pånær 2 dage) 😊 Jeg er også farmor til en pige der er ældre end mine 2 yngste og blir det igen til feb. 

Blev gravid i sidste cyklus, men mistede i 4+4, så vi er på den igen 🤞🏼

Vores familie er anderledes, men elsker det 😍 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
28.august 2019 kl. 17:33
Luk
Medlem siden 25-08-2019
3 startede debatter
120 skrevne indlæg
28-08-2019 17:33
Luk
Medlem siden 25-08-2019
3 startede debatter
120 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

Hvordan ser det så ud med det hele nu? Jeg er virkelig et testmonster så snart det er muligt 😬

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
29.august 2019 kl. 10:51
Luk
Medlem siden 17-05-2011
29 startede debatter
110 skrevne indlæg
29-08-2019 10:51
Luk
Medlem siden 17-05-2011
29 startede debatter
110 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg har testet positiv i dag, efter jeg for 4 mdr fik en spontan abort. 

Jeg er 31 og har en datter på 6 år, min kæreste som ikke er far til min datter, og jeg har prøvet i 3 år at blive gravide. Jeg håber den sidder fast denne gang ♥️

Anmeld
Svar
Code snippet: HTML, Used for some forums. Lilypie Pregnancy tickers
Godt skrevet
1
Code snippet: HTML, Used for some forums. Lilypie Pregnancy tickers
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere