Danmarks største site for gravide
og småbørnsforældre

Min datter har drømt hun skal være storesøster

23.februar 2020 kl. 01:22
Luk
Medlem siden 21-02-2020
23-02-2020 01:22
Luk
Medlem siden 21-02-2020
Godt skrevet
3

Her til aften spiste vi  hos min søster, og hun giver mig min datters gamle flyverdragt retur - min søster ved ikke jeg er gravid, så det er ikke derfor. 

Men min datter på 7 bliver pludselig meget interesseret i flyverdragten, som er en baby størrelse. Spørger flere gange, hvad jeg skal med den og hvorfor jeg får den. Forklarer moster er færdig med at låne den, men hun er stadig meget undrende..

Da vi kommer ned i bilen, siger hun: “ i nat drømte jeg at jeg skal være storesøster”

Det er da lidt spøjst. Ingen ved det udover min mor og jeg har intet sagt når min datter er i nærheden.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
3
23.februar 2020 kl. 07:21
Luk
Medlem siden 16-12-2019
6 startede debatter
126 skrevne indlæg
Sidst online 20-03-2020
23-02-2020 07:21
Luk
Medlem siden 16-12-2019
6 startede debatter
126 skrevne indlæg
Sidst online 20-03-2020
Godt skrevet
11

Jeg synes slet ikke det er mærkeligt :) hun har da lagt to og to sammen, klog pige :) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
11
23.februar 2020 kl. 08:00
Luk
Medlem siden 01-01-0001
6 startede debatter
198 skrevne indlæg
23-02-2020 08:00
Luk
Medlem siden 01-01-0001
6 startede debatter
198 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg sagde heller ikke noget til mine børn ( 10,6 og 4)

Og de blev ved med at kommentere på at jeg havde taget på, og brysterne var stor og det samme med min mave sagde de  2 små. 

Da jeg skulle sige det til min datter sagde hun mor hvis du skal fortælle mig at du er gravid, ved det allerede " Du er blevet alt for fed". 😂😂😂🤣

Børn kender os bedre end vi tror og de kan meget hurtigt mærke forskel ligesom de kan mærke vi er triste eller ked af det.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
23.februar 2020 kl. 08:23
Luk
Medlem siden 22-02-2020
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
23-02-2020 08:23
Luk
Medlem siden 22-02-2020
1 startede debatter
2 skrevne indlæg
Godt skrevet
1

Jeg skulle fortælle det til min storebror og hans familie, men så langt nåede jeg slet ikke for efter vi havde sagt hej og spurgt hvordan det gik osv., kom min niece på 9 år hen til mig, lagde hænderne på min mave og spurgte om jeg var gravid :o 

Og jeg var selvfølgelig nødt til at svare ja! Det var ret vildt, nogen børn kan altså bare det der! :) Hun gjorde det samme da hun selv skulle være storesøster for et års tid tilbage! 
( ops de bor i Jylland og vi på Sjælland så der er ingen mulighed for at hun kunne have overhørt noget) 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.februar 2020 kl. 08:40
Luk
Medlem siden 21-02-2020
1 startede debatter
6 skrevne indlæg
23-02-2020 08:40
Luk
Medlem siden 21-02-2020
1 startede debatter
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
2

Jeg fandt ud af det torsdag og er 4+0 i dag og jeg har intet sagt når hun var i nærheden.. så tror ikke hun kan have lagt det sammen 😉

flyverdragten fik jeg jo kun med hjem fordi min søsters datter er for stor, så hun ville aflevere den, så jeg kan sælge den eller give den videre 😊

min søster ved det som sagt heller ikke, så det var rent tilfælde at jeg fik flyverdragten med hjem.

min kæreste ved det ikke engang endnu fordi vi faktisk ikke har set hinanden alene siden jeg fandt ud af det torsdag aften 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
2
23.februar 2020 kl. 10:28
Luk
Medlem siden 30-12-2019
2 startede debatter
163 skrevne indlæg
23-02-2020 10:28
Luk
Medlem siden 30-12-2019
2 startede debatter
163 skrevne indlæg
Godt skrevet
0
blipblop81 skrev :

Jeg fandt ud af det torsdag og er 4+0 i dag og jeg har intet sagt når hun var i nærheden.. så tror ikke hun kan have lagt det sammen 😉

flyverdragten fik jeg jo kun med hjem fordi min søsters datter er for stor, så hun ville aflevere den, så jeg kan sælge den eller give den videre 😊

min søster ved det som sagt heller ikke, så det var rent tilfælde at jeg fik flyverdragten med hjem.

min kæreste ved det ikke engang endnu fordi vi faktisk ikke har set hinanden alene siden jeg fandt ud af det torsdag aften 

Det er ikke sikkert, at hun ved at du ER gravid. Men hun kan sagtens have opsnappet, at der er babyplaner, hvis det er noget I har planlagt. Ting du ikke spiser/drikker/gør mere og den slags. Eller fx. at du er begyndt at tage folin. Det behøver ikke engang at være adfærdsændringer, som du har lavet bevidst.
Børn ved ikke nødvendigvis HVAD de ændringer betyder helt præcist, men de er uhyggeligt gode til at lægge dem sammen med alle mulige andre ting de ser og oplever, og så konstatere ud fra det. Og nogle gange, så rammer de bare mega plet.

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2020 kl. 10:52
Luk
Medlem siden 28-10-2018
13 startede debatter
830 skrevne indlæg
23-02-2020 10:52
Luk
Medlem siden 28-10-2018
13 startede debatter
830 skrevne indlæg
Godt skrevet
0

?? Se da at få fortalt det til ham :)

Anmeld
Svar
Godt skrevet
0
23.februar 2020 kl. 11:36
Luk
Medlem siden 21-02-2020
1 startede debatter
6 skrevne indlæg
23-02-2020 11:36
Luk
Medlem siden 21-02-2020
1 startede debatter
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
1
EVP skrev :
blipblop81 skrev :

Det er ikke sikkert, at hun ved at du ER gravid. Men hun kan sagtens have opsnappet, at der er babyplaner, hvis det er noget I har planlagt. Ting du ikke spiser/drikker/gør mere og den slags. Eller fx. at du er begyndt at tage folin. Det behøver ikke engang at være adfærdsændringer, som du har lavet bevidst.
Børn ved ikke nødvendigvis HVAD de ændringer betyder helt præcist, men de er uhyggeligt gode til at lægge dem sammen med alle mulige andre ting de ser og oplever, og så konstatere ud fra det. Og nogle gange, så rammer de bare mega plet.

Der er bare ingen baby-planer.

jeg er blevet gravid på p-piller. Så har bestemt ikke ændret noget som helst. Var faktisk i byen sidste weekend og det var kun fordi jeg fortsat havde "tømmermænd" torsdag at jeg tænkte det måtte være noget andet 🤔 

men ja hun ved det helt sikkert ikke - syntes bare det var lidt sjovt

Anmeld
Svar
Godt skrevet
1
23.februar 2020 kl. 11:39
Luk
Medlem siden 21-02-2020
1 startede debatter
6 skrevne indlæg
23-02-2020 11:39
Luk
Medlem siden 21-02-2020
1 startede debatter
6 skrevne indlæg
Godt skrevet
4
trallalej skrev :

?? Se da at få fortalt det til ham :)

Skal også have det sagt, men ikke lige noget man buser ud med når det ikke er planlagt. Han har haft sine børn hele ugen, og vil gerne sige det uden at have børn rendende rundt om os

Anmeld
Svar
Godt skrevet
4
23.februar 2020 kl. 12:07
Luk
Medlem siden 24-10-2011
29 startede debatter
1596 skrevne indlæg
23-02-2020 12:07
Luk
Medlem siden 24-10-2011
29 startede debatter
1596 skrevne indlæg
Godt skrevet
9

Så din mor ved du er gravid, men din mand ved det ikke? Kæææææft jeg ville blive sur som mand....

Anmeld
Svar
Godt skrevet
9
23.februar 2020 kl. 12:20
Luk
Medlem siden 07-07-2018
55 skrevne indlæg
23-02-2020 12:20
Luk
Medlem siden 07-07-2018
55 skrevne indlæg
Godt skrevet
9

Stop dog. Hvorfor altid nedgøre den måde andre handler på. Du ville ikke fortælle det til din mor først, og det er fint. Men det betyder ikke, at det er forkert at gøre. Vi gør alle det der er rigtigt i situationen. 

Og tilbage til emnet, din datter har måske bare en fornemmelse, nogle gange ved man bare noget vil ske. 

Anmeld
Svar
Godt skrevet
9
Not logged in

Anmeld til moderator

Jeg mener, at dette indlæg overtræder Min-Maves regler eller overtræder god skik.

Årsag :
Graviditetsmails
Widget hero
Få Min-Maves daglige mail om din og babys udvikling under graviditeten.*
Indtast terminsdato
eller beregn din terminsdato her.
Widget arrow
Widget arrow
* Hvis du ikke har en Min-Mave profil, laver vi en for dig,
  så du nemt kan ændre din terminsdato.
* Vi behandler dine personlige oplysninger som beskrevet i vores persondatapolitik, som kan læses her.

Debatkategorier

Terminsgrupper
Forældregrupper
Generelle debatter
Ønsker graviditet
Fertilitetsbehandling
Gravid
Fødslen
Baby (0-12 mån)
Børn (1+ år)
Familie
At miste
De kreative forældre
Babysitting
Køb og salg
Debatter opdelt efter landsdele
Om Min-mave

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere

Nyeste blogindlæg

Nyeste artikler

Information om Coronavirus/Covid-19 og graviditet

Har du lige fundet ud af at du er gravid eller tæt på fødsel så har du sikkert allerede haft en masse bekymringer i forbindelse med Coronavirus. Læs mere

Infektionsmedicinsk afdeling søger børn i alderen 12-23 måneder til vaccineforsøg

Odense Universitetshospital, Aarhus Universitetshospital og Hvidovre Hospital søger forældre med børn i alderen 12-23 måneder til et vaccineforsøg. Læs mere

Praktisk tjekliste til vuggestue start

Barslen er ved at være slut, og baby skal snart have sin første dage i vuggestue eller dagpleje. Det er meget nyt – ikke bare for baby men også for mor og far. Vi har lavet en liste over, hvad du skal huske at få med i vuggestuen, når dit barn starter. Læs mere

ANNONCE

Mist aldrig en sut igen med Navnesutten <3 Psst.. de giver 10% på sutter

De fleste kender til det problem, at børnenes sutter bliver væk eller havner i et andet barns mund med dertilhørende bakterier. Løsning har Navnesutten og dermed mindsket risikoen for at dit barns sutter havner et forkert sted. Læs mere

Hvor havner dit barn, hvis du pludselig dør?

Kun et fåtal af os tør tænke tanken til ende. Endnu færre er klar over, at vi selv kan påvirke fremtiden for vores børn. Læs mere

Hvordan får gravide gode motionsvaner?

De fleste er klar over, at motion er godt for vores fysiske sundhed. Der er en række fordele ved at dyrke fysisk aktivitet. Det gælder også for gravide. Læs mere